Sabitler

15 Mayıs 2008 Perşembe

Değişkenlerin aksine betik boyunca, içlerinde saklanan değerleri değiştirmeden saklayan sembollerdir ve değişkenler gibi bazı basit kuralları vardır.

1- Tanımlandıklarında değişkenler gibi önlerinde $(dolar) işareti bulunmaz,
2- İçlerinde sakladıkları veriler betik(script) boyunca değiştirilemez,
3- Zorunlu olmamakla birlikte, sabitler için yerleşik yazım biçimi büyük harfler kullanılarak yazılmasıdır.
4- Tanımlama işlemi için define fonksiyonu kullanılmaktadır.

Örneğimizi inceleyelim:

define("SAATLIKURETIM",300);
define("SAATLIKTUKETIM" 250);

Eğer bir sabitin değerini kullanmak istiyorsak, sadece adını kullanmamız yeterlidir.

echo SAATLIKURETIM;
$kazanc = SAATKILURETIM -SAATLIKTUKETIM;
echo $kazanc;

Kendi tanımladığımız sabitlerin yanısıra, PHP'ninde çok sayıda sabiti vardır. Bunların kısaca bir özetini almak istiyorsanızı phpinfo(); fonksiyonunu kullanınız.

Gönderen _nl2br zaman: 16:18  

0 yorum:

Yorum Gönder